Tuesday, July 12, 2011

Akan terus teguh menentang kamu



Walau nanti tinggal sendiri
Aku akan terus teguh menentang kamu
Yang membawa panji-panji jahiliyyah itu
Yang merosakkan diri dan duniaku

Bawalah ribut segagah dunia
Datanglah langit segelap malam
Aku akan terus teguh menentang kamu
Dan tidak akan sekali berduduk diam

Tidakkah kau melihat anai-anai yang merobohkan almari
Apakah dia berbunyi?
Begitulah aku yang akan terus teguh menentang kamu
Sebagaimana almari yang tiba-tiba roboh tanpa amaran
Kamu akan tumbang tanpa notis peringatan

Setiap waktu aku merencana,
Setiap detik aku bergerak
Aku akan terus teguh menentang kamu
Yang membawa panji-panji jahiliyyah itu
Yang merosakkan diri dan duniaku

Tekadku menggunung tinggi
Untuk terus teguh menentangmu
Andai tidak mampu menumbangkanmu
Aku akan berusaha melukakanmu,
Biar darah terus mengalir
Hingga kau tumbang di waktu akhir

~ Hilal Asyraf ~
1503
120711
Irbid, Jordan
528491
Puisi Akan Terus Teguh Menentangmu
 

No comments:

Post a Comment